![]() |
Silindir bloğu
Silindir bloğu, motorun temel parçasıdır. Dökme demirden (Dizel motor) veya alüminyumdan yapılır. İçerisinde pistonun aşağı yukarı hareket ettiği silindir, silindirin sıcaklığını kabul edilebilir seviyede tutan soğutma için yaş gömlekler ya da kuru gömlekler, krank mili muhafazası ve onun altına takılan krank mili bulunur. Dayanıklılık amacıyla, dizel motorlarda silindir bloğu genellikle dökme demirden yapılır. Çünkü aşınmaya, korozyona karşı yüksek dirence sahiptir ve üretilen yüksek torklara dayanabilir. Son zamanlarda, benzinli motorlarda alüminyum alaşım daha sıkça kullanılmaktadır. Alüminyum daha hafiftir ve ısıyı çelikten daha kolay iletir. Bu nedenle benzinli motorlar için ideal malzeme olarak kabul edilir. Bloğun kuvvetini artırmak için, silindir bloğunun iskelet yapısı kullanılır. Özetle: · Üst karterle birlikte motorun gövdesini teşkil eder. · Pistonlara yataklık eder. · Zamanların oluştuğu silindirler, silindir bloğunda bulunur. · Ayrıca motoru tamamlayan birçok donanım içten veya dıştan silindir bloğuna bağlıdır. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.Navbar with Avatar by Motorradforum